10erne

10ERNE; AUGMENTED REALITY, FILM & UNDERVISNING

Indenfor undervisning og faglig formidling har man fået øjnene op for de interaktive medier og for brugen af storytelling. Det har jeg kunnet mærke på mine arbejdsopgaver.
Experimentarium ansatte mig til at formidle biologisk forskning ved deres sanseudstilling, Animation Workshop til at formidle klimaproblematikker i en animationsfilm, Nivaagaardsamlingen og Gearworks til at
formidle Guldalderkunst via et computerspil, og Kaj Munk museet til at formidle historie via installationer. Dansk tegnefilm og gamle hest havde fat i mig til arbejdet med net projekter som Klub Cirkeline og Mikisoq.
Nogen af projekterne blev realiseret, mens andre stadig venter på at få et liv. Men tendensen mod formidling til børn og helt unge er klar når det gælder produktion.
Når det gælder undervisning, har de sidste år især været præget af arbejdet med at hjælpe de studerende til at udvikle manuskripterne til afgangsfilmene på Animation Workshop i Viborg. Men også arbejdet for
filmskolen i Überlingen har været fast tilbagevendende - her har vi arbejdet med at lave 360 graders workshops - altså workshops hvor vi koncentrerede os om koncepter, der breder sig over flere medieplatforme.
Endelig har jeg lagt en del tid på Medieskolen i København, hvor jeg har undervist både i konceptudvikling af interaktive installationer og datavisualisering. Og dertil kom så de alle kortere workshops og løbende
foredragsvirksomhed.
En enkelt antologi er det også blevet til. Jeg har skrevet et bidrag til bogen "Operation Pro Forma" om performance teatret Hotel Pro Forma. Mit bidrag handler om den kreative arbejdsproces i udviklingen af
forestillingerne "Theremin" og "Sandbarnet".