Baggrund

Gennem firserne var jeg knyttet til den danske punk og BZ-bevægelse, hvor jeg var en del af samtidens nye bølge af lyrikere. Jeg var aktiv i mange sammenhænge , men der kom først rigtig samling på det da jeg startede samarbejdet med musikeren Jesper Siberg, som jeg arbejdede fast sammen med omkring mine lyrik udgivelser:
"Mørkets splintrede øje" Irmgards 1982
"Det drejende punkt" Ziggy 1984
"Kærlighed til kniven" SAM 1985

Desuden blev en del af mine digte fra det årti publiceret i forskellige antologier:
"Ungdomsliv" , Systime 1985
"Drømmens faner" , Nyt Nordisk Forlag 1985
"Digte, en genrebeskrivelse" Aschehoug 1988

Jeg spillede også hovedrollen i filmen "Totem" instrueret af Claus Bohm i 1985. Filmen dokumenterede fint en del af det der skete på punk scenen, men den sorterede hele den politiske side af miljøet væk. Først ti år senere, blev jeg bedt om at medvirke i en dokumentarfilm om bz-bevægelsen, som den havde set ud for mig. Det blev til BZ - en drøm i tusind stykker.

Udover samarbejdet med Siberg, spillede jeg op gennem firserne, i en lang række bands. Vigtigst er måske "An Ultimate Choice" - hvor jeg var forsanger og mødte Simon Andreasen (guitar), der senere blev grundlægger af Deadline Games. Det var også gennem Simon Andreasen jeg havde min prosa debut på DR i 1988, hvor jeg læste min midnatsføljeton op - i fem afsnit.

Endelig hentede jeg en del af den teatererfaring, jeg siden fik brug for, gennem mit samarbejde med Avenue Teatret, og senere mødte jeg Nikolaj Cederhom fra det tidlige Dr. Dante, som var en del af kunst miljøet omkring Clinic B. Jeg deltog også i en performances på Charlottenborg i forbindelse med "Gud og Gramatik" og arbejdede senere på året sammen med Dan Turell i "Tresserne møder firserne"

I slutningen af firserne, (da punken var ved at blive træt) brugte jeg en del tid i Prag, umiddelbart før "Fløjlsrevolutionen". Her kom jeg i kontakt med Bohemia Nostra omkring et større opera projekt der hed "Nornerne" ("The Norns"). Projektet blev aldrig opført, for revolutionen vendte op og ned på alting - og pludselig sad en del af de medvirkende kunstnere i parlamentet for det nye Borgerforum.